Winkelwagen 0

€ 0,00

  • Scherpe prijzenScherpe prijzen
  • Alleen de beste kwaliteit Alleen de beste kwaliteit
  • Zelf afhalen of brengserviceZelf afhalen of brengservice
  • Ook rolluiken en zonweringOok kozijnen en zonwering

Belangrijke informatie voor montage van uw rolluiken

We hebben een aantal zaken voor je op een rij gezet.

Belangrijke informatie voor montage van uw rolluiken

U heeft bij ons rolluiken gekocht welke u spoedig gaat monteren. Het is belangrijk om deze pagina goed door te lezen.

  1. Heeft u de handleiding niet ontvangen? Klik hier voor de Handleiding.
  2. Op de sticker van het rolluik wordt u gewezen op dat u eerst het rolluik moet testen voor montage. In productie proberen wij uw rolluik met alle zorg te testen. Tijdens het transport van onze productie naar u thuis gaan we met alle voorzichtigheid om met uw rolluiken, zodat deze onderweg niet beschadigen. Wij willen voorkomen dat u uw rolluik heeft gemonteerd en er dan achter komt dat uw rolluik niet werkt. Wij adviseren u daarom om het rolluik voordat u deze gaat monteren te testen.
  3. Na montage van een rolluik met een motor dient u het rolluik af te stellen. Als u het rolluik niet af stelt, kan dit leiden tot schade aan uw rolluiken. In dat geval kunt u geen aanspraak maken op de garantie i.v.m. "Bij beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing / montage handleiding;". Wij hebben uiteraard liever dat uw rolluik naar behoren werkt en daarom wijzen wij op dit punt.

Handleidingen verschillende type bediening

  1. Bandbediening
  2. Somfy Solus motor / Huismerk motor met schakelaar
  3. Huismerk motor radio
  4. Somfy IO / RTS motor

Lees onderstaande de top 3 veel voorkomende fouten bij rolluiken:

  1. De verf op de omkasting bevat bubbels?
    Gelukkig is hier waarschijnlijk iets anders aan de hand. De omkasting is voorzien van een transparante beschermfolie. Deze folie is zeer doorzichtig en wordt soms wel eens over het hoofd gezien. Kijk de randen van de omkasting eerst goed na of u deze beschermfolie kunt verwijderen.
  2. Mijn rolluik met huismerk motor of Somfy solus motor is kapot gedraaid
    De huismerk motor voor schakelaar en de Somfy Solus motor zijn eenvoudige motoren. Deze motoren bevatten geen beveiliging tegen vorst of obstakels. Als uw rolluik in de winter vast gevroren is, zal de motor niet stoppen. De motor blijft draaien tot de kracht van de motor iets kapot maakt. Let dus in de winter bij bediening van uw rolluik op of uw rolluik daadwerkelijk omhoog gaat. Gaat uw rolluik niet omhoog, stop het rolluik dan onmiddellijk. Duurdere motoren zoals de RS100 en de Smart motor hebben wel deze vorst beveiliging.
  3. Mijn lamellen zijn uit het rolluik gewaaid
    Bij een sterke wind of storm mag u het rolluik nooit half open laten staan. De wind krijgt dan grip op uw rolluik en kan de lamellen uit uw rolluik blazen. Uw rolluik dient ofwel volledig open of volledig gesloten te zijn

Hoe gaat Creon om met garantie als het rolluik niet naar behoren werkt?

Het liefst hebben we uiteraard dat uw rolluik naar behoren werkt. Daarom is het belangrijk om de handleiding goed door te lezen voor montage. Mocht uw rolluik niet naar behoren werken, nemen wij uw klacht in behandeling conform de volgende procedure:

Stap 1: Stuur uw klacht in
Maak uw klacht kenbaar per mail naar support@creon-online.eu. Vermeld hierbij duidelijk wat uw klacht is en vermeldt wanneer de klacht voor het eerst is opgetreden/waargenomen. Wij nemen uw klacht zo spoedig mogelijk in behandeling. Vaak zullen we bij u terugkomen met een verzoek voor aanvullende informatie. Om uw klacht goed op te kunnen lossen, dienen wij het probleem eerst grondig te analyseren. Wij begrijpen dat dit soms vervelend over komt, echter lossen wij uw probleem het liefst van eerste keer op. Ga naar stap 2.

Stap 2: Beoordeling van uw klacht:
Optie A: Eenvoudig oplosbare klacht
Bij eenvoudig oplosbare klacht zoals het ontbreken van afdekdopjes ect. lossen wij op door u de ontbrekende onderdelen toe te sturen. Ook als uw geleiders te kort geleverd zijn of u een deuk heeft in uw revisiekap zullen wij u nieuwe onderdelen toesturen.

Optie B: Complexer oplosbare klacht
Het probleem aan uw rolluik is complexer en niet eenvoudig op te lossen door het toesturen van nieuwe onderdelen. In dit geval zijn er meerdere opties afhankelijk van het probleem. Onze klantenservice expert zal uw probleem beoordelen. Let op dat indien de handleiding niet volledig is gevolgd, het oplossen van deze schade kosten met zich meebrengt. Ga naar stap 3.

Stap 3: Is het probleem te herstellen?
Optie C: Onze klantenservice heeft het defect beoordeeld als een fout in het product. Het rolluik wordt ingepland voor afhaling ter reparatie. U ontvangt het rolluik z.s.m. terug met een maximum van 4 weken. Indien de schade niet voor montage had kunnen worden gezien, ontvangt u 50,00 EUR vergoeding voor het monteren en demonteren van het rolluik. Indien de schade had kunnen worden geconstateerd voor montage, ontvangt u geen vergoeding voor het demonteren / monteren van het rolluik.

Optie D: Onze klantenservice heeft het defect beoordeeld als een fout in de montage of gebruik van het rolluik. Wij doen u een voorstel wat de kosten zijn voor reparatie. De minimale kosten voor het ophalen, bezorgen en repareren is minimaal 80,00 EUR.

Optie E: Onze klantenservice kan op basis van de aangeleverde informatie niet goed beoordelen hoe het defect is ontstaan. We halen het rolluik op en analyseren de schade. Afhankelijk van het resultaat van het onderzoek zal optie C of optie D van toepassing zijn.

Indien het probleem niet is te herstellen, ga naar stap 4

Stap 4: De klacht aan uw rolluik is niet te herstellen:
Optie F: Onze klantenservice heeft het defect beoordeeld als een fout in het product en het defect is te groot voor reparatie. U ontvangt een nieuw rolluik. Indien de schade niet voor montage had kunnen worden gezien, ontvangt u 50,00 EUR vergoeding voor het monteren en demonteren van het rolluik. Indien de schade had kunnen worden geconstateerd voor montage, ontvangt u geen vergoeding voor het demonteren/ monteren van het rolluik.

Optie G: Onze klantenservice heeft het defect beoordeeld als een fout in de montage of gebruik van het rolluik. Wij doen u een voorstel voor het leveren van rolluiken tegen gereduceerd tarief.

Heeft u nog vragen?

Neem contact op!


Toevoegen